Így kérdezünk mi 2017

A forgatások és fesztiválok látogatása mellett, a legszívesebben mégiscsak beszélgetni szeretünk azokkal, akik nélkül mindez nem is jöhetne létre. Idén rendezőkkel, producerekkel, forgalmazókkal, színészekkel és színésznőkkel beszélgettünk itthon, Berlinben és Katalóniában is. Így kérdezett a Filmhu, így kérdeztünk mi 2017-ben. Borítókép: Török Ferenc / Fotó: Pozsonyi Janka

magazin

Szalay Bence: ,,Most kiderül, van-e kraft a csávóban”

A Színház-és Filmművészeti Egyetem hallgatója Zsótér Sándor és Börcsök Enikő osztályában, másodévesen kapta meg élete első főszerepét mozifilmben:…

tovább

magazin

Hutlassa Tamás: Ez egy szerencsés együttállás

Filmproducerként többek között a Kontroll és az idei év eddigi legnagyobb magyar filmes sikere, a Kincsem fűződik a nevéhez, legújabb közös munkája…

tovább

magazin

Móga Piroska: Mintha a hegedű oda lenne nőve a nyakamhoz

A filmezést egy nemzetközi produkcióban kezdte gimnazistaként, majd Deák Krisztina filmjében díjnyertes alakítást nyújtott a fiatal Aglajaként, még…

tovább

magazin

Politzer Péter: A független filmezés szabadságot nyújt

Az elsősorban vágóként ismert Politzer Péter állami támogatás nélkül készítette el első nagyjátékfilmjét, a varsói filmfesztiválon debütált…

tovább

magazin

Pólik József: Visszatérő álmom volt, hogy forgatok

Debrecenben debütált, de hamarosan Budapestre is megérkezik Pólik József nagyjátékfilmes debütálása, az Életem legrosszabb napja. Pólik rendezte a…

tovább

magazin

Gárdos Éva: A való életet nehéz ábrázolni

Mozikban a Kondor Vilmos bestsellere alapján készített Budapest Noir, aminek rendezőjével, Gárdos Évával beszélgettünk a múlt és a jelen…

tovább

magazin

Mészáros Márta: A film nem hajtás, hanem életforma

Majdnem egy évtizedes kihagyás után tért vissza a nagyvászonra Mészáros Márta, az európai film egyik legjelentősebb alakja, aki magyar nőként…

tovább

magazin

Lajos Tamás: „Fórum kell a magyar filmeknek"

Lajos Tamás, a Film Positive vezetője olyan filmeket jegyez producerként, mint A berni követ, a Félvilág, a Szürke senkik és a közelgő Apró mesék,…

tovább

magazin

Böszörményi Gábor: ,,Cementes zacskót adtunk a mozijegy mellé”

A Mozinet a magyar és európai művészfilmek egyik legfőbb hazai forgalmazója, portfóliójukban többek között olyan nemzetközi sikerek is szerepelnek,…

tovább

magazin

Mundruczó Kornél: “Ilyen őrült filmet azóta sem csináltam”

Mundruczó Kornélt, a Jupiter Holdja, a Johanna és az amerikai koprodukcióban készülő Deeper rendezőjét a scifi és horrorfilmek katalóniai…

tovább

magazin

Ráduly György: ,,A film múzeuma a mozi”

Csütörtökön veszi kezdetét a Budapesti Klasszikus Film Maraton, a Filmarchívum négy napos fesztiválja. Erről a rendhagyó nemzetközi vetítés- és…

tovább

magazin

Bánki Gergely: ,,Nem lehet olyan őrültséget kitalálni, ami aztán ne történne meg”

A kultikus Krétakör színház társulatának tagja, játszott balszerencsés kéményseprőt a Fekete kefében, reverendában dekázó papot a Brazilokban és a…

tovább

magazin

Vékes Csaba: ,,A sok érfelvágás között legyen valami, amin mosolyogni lehet''

Vidéki színházakban tapasztalt abszurd élményei és a társulatok jól ismert alakjai ihlették Vékes Csabát az első nagyjátékfilmjének elkészítésére: a…

tovább

magazin

Roger Deutsch: “Azelőtt kell lelépni, hogy a közönség akarná”

Roger Deutsch szokatlan amerikai-magyar koprodukciót forgatott, amiben egy színész alakítja őt magát. Kérdeztük arról, fél-e az interjúktól, miért…

tovább

magazin

Tóth Barnabás: "Olyat akarok csinálni, amit szívesen néznek"

A legnézettebb magyar rövidfilm, az Újratervezés rendezője, emellett forgatókönyvíró, társproducer, szinkron-, színházi- és filmszínész,…

tovább

magazin

Szabó Kimmel Tamás: "Mindig lehet vízipisztollyal lőni"

Sűrű féléven van túl a Made in Hungáriával berobbanó Szabó Kimmel Tamás, aki most éppen a kritikusokat és a közönséget megosztó Pappa Piában játssza…

tovább

magazin

Ujj Mészáros Károly: „Kevés filmben mutatják reálisan a nyomozást"

„Az igazán jó krimikben nagyon izgalmas bonyodalmak és konfliktusok, na meg érdekes karakterek vannak, akikkel tud menni a néző" - mondja Ujj…

tovább

magazin

Patrovits Tamás: „Nálunk nincs egyetlen mester”

Animációs rendező, oktató, a Primanima Nemzetközi Elsőfilmes Animációs Fesztivál társalapítója és a budaörsi Illyés Akadémia animációs szakának…

tovább

magazin

Glaser Katalin: „Ha nem szereted eléggé a nézőt, akkor ennyi volt”

2013-ban a Három nagymamám volt c. alkotásával nyerte el a KAFF legjobb forgatókönyvért járó díját. Idén három alkotása is versenyben volt: a…

tovább

magazin

Kristóf György: „A külföldi életről akartam mesélni"

„Egyesek szerint ez egy megérkezés-történet, mások szerint a teljes elidegenedésé" - mondja filmjéről Kristóf György. Mozikban a Cannes-ban az Un…

tovább

magazin

Mécs Mónika: „Mindig kinyílik egy újabb ajtó”

Most épp a Testről és lélekről, Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje kapcsán került ő is reflektorfénybe, de Mécs Mónika egyébként is a…

tovább

magazin

Brazilok: „Ha teszel magadért, nő az önbecsülésed”

Szokatlan mozi a Brazilok: ketten rendezték, a tévésként ismert M. Kiss Csaba és a Konyec rendezője, Rohonyi Gábor. Beszélgettünk velük…

tovább

magazin

Török Ferenc: „Tiszta csoportterápia”

Török Ferenc drámája, a magyar történelem eddig feldolgozatlan, a „németek után és a szovjetek előtt" korábban mindenki által elhallgatott rövid…

tovább

magazin

Pacskovszky József: „Az élet egy kaland"

Mozikban a Tökéletes gyilkos, Pacskovszky József (Esti Kornél csodálatos utazása) krimije főszerepben László Zsolttal, Szabó Kimmel Tamással és…

tovább

magazin

Enyedi Ildikó: „Nagy egóval nem működött volna"

18 év csend után érzékeny és szép filmmel tért vissza a vászonra Enyedi Ildikó, akinek a berlini versenyprogramba való beválogatás végül az Arany…

tovább

magazin

Lovrity Anna Katalin: „A táj megindított”

Varázslatos dzsungelben mutat rá egy komoly témára Lovrity Anna Kata Vulkánsziget című animációs kisfilmjében, amit meghívtak a 67. Berlini…

tovább

magazin

Kostyál Márk: „Cowboyokat szeretnék látni"

Kostyál Márknak sikerült nagyot gurítania első nagyjátékfilmjével - írtuk kritikánkban a Kojotról, aminek író-rendező-operatőrével arról…

tovább

magazin

Szakonyi Noémi Veronika: „A valóság végtelen lehetőség"

Rövidekről röviden rovatunkban ezúttal a Disznóvágás című rövidfilm rendezőjét, Szakonyi Noémi Veronikát faggattuk dokumentumfilm és fikció…

tovább

magazin

Bernáth Szilárd: „Erről miért nem mesél senki?"

Bernáth Szilárd munkája, a Clermont-Ferrand nemzetközi rövidfilm-fesztivál versenyprogramjába is beválogatott Fizetős nap elnyerte a MÚOSZ…

tovább

magazin

Halász Glória: „A művészet remény és kapaszkodó"

Ritkán kerül mozikba az NMHH Médiatanácsa által támogatott dokumentumfilm, a Mi ez a cirkusz? viszont nagy vászonért kiáltott, mivel egy roppant…

tovább

magazin

Szász János: „Megtanuljuk ezt a generációt”

Szász János filmrendező, dramaturg, forgatókönyvíró, és több, mint 16 éve a Színház és Filmművészeti Egyetem oktatója. Az egyetem a fiatal…

tovább

magazin

Vranik Roland: „A valóság elkezdte magával húzni a könyvet"

Egy 15 éve Magyarországon élő, és az állampolgárságért küzdő menekültről forgatta le első realista nagyjátékfilmjét Vranik Roland. A Fekete kefe és…

tovább

magazin

Taschler Andrea: „Megtalálni azokat, akik között működik a kémia"

Mozikban az Utazás apánkkal, egy német-román-magyar-svéd történelmi road movie, amit részben Magyarországon forgattak, zeneszerzője pedig Darvas…

tovább

magazin

Anca Miruna Lăzărescu: „Egy német, egy román és egy magyar leül az asztalhoz"

Országokon, kultúrákon, és politikai rezsimeken átutazó családjáról készítette első nagyjátékfilmjét Anca Miruna Lăzărescu román filmrendező. Mint…

tovább

magazin

Tiszeker Dániel: „Tetszett a magunkraismerés"

B.O.S.S., #SWAG, üzente az összes vesztesnek a Wellhello zenekar két évvel ezelőtt, amikor elképesztő sebességgel berobbant a köztudatba. Diaz és…

tovább

magazin

Kovács István: „Feszültség nélkül nincs film"

Az SZFE felvételin elsőre túl makacs volt, végül 5 évvel később, egy kosztümös családi történettel jutott be a rendező szakra. Szereti a technikai…

tovább
az összes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Úgy érzem, a saját temetésemen vagyok, ha klasszikus zenét hallgatok.

Helen / Egy lányról

Oszd meg! Az összes idézet