Így kérdezünk mi 2017

A forgatások és fesztiválok látogatása mellett, a legszívesebben mégiscsak beszélgetni szeretünk azokkal, akik nélkül mindez nem is jöhetne létre. Idén rendezőkkel, producerekkel, forgalmazókkal, színészekkel és színésznőkkel beszélgettünk itthon, Berlinben és Katalóniában is. Így kérdezett a Filmhu, így kérdeztünk mi 2017-ben. Borítókép: Török Ferenc / Fotó: Pozsonyi Janka

magazin

Szalay Bence: ,,Most kiderül, van-e kraft a csávóban”

A Színház-és Filmművészeti Egyetem hallgatója Zsótér Sándor és Börcsök Enikő osztályában, másodévesen kapta meg élete első főszerepét mozifilmben:…

tovább

magazin

Hutlassa Tamás: Ez egy szerencsés együttállás

Filmproducerként többek között a Kontroll és az idei év eddigi legnagyobb magyar filmes sikere, a Kincsem fűződik a nevéhez, legújabb közös munkája…

tovább

magazin

Móga Piroska: Mintha a hegedű oda lenne nőve a nyakamhoz

A filmezést egy nemzetközi produkcióban kezdte gimnazistaként, majd Deák Krisztina filmjében díjnyertes alakítást nyújtott a fiatal Aglajaként, még…

tovább

magazin

Politzer Péter: A független filmezés szabadságot nyújt

Az elsősorban vágóként ismert Politzer Péter állami támogatás nélkül készítette el első nagyjátékfilmjét, a varsói filmfesztiválon debütált…

tovább

magazin

Pólik József: Visszatérő álmom volt, hogy forgatok

Debrecenben debütált, de hamarosan Budapestre is megérkezik Pólik József nagyjátékfilmes debütálása, az Életem legrosszabb napja. Pólik rendezte a…

tovább

magazin

Gárdos Éva: A való életet nehéz ábrázolni

Mozikban a Kondor Vilmos bestsellere alapján készített Budapest Noir, aminek rendezőjével, Gárdos Évával beszélgettünk a múlt és a jelen…

tovább

magazin

Mészáros Márta: A film nem hajtás, hanem életforma

Majdnem egy évtizedes kihagyás után tért vissza a nagyvászonra Mészáros Márta, az európai film egyik legjelentősebb alakja, aki magyar nőként…

tovább

magazin

Lajos Tamás: „Fórum kell a magyar filmeknek"

Lajos Tamás, a Film Positive vezetője olyan filmeket jegyez producerként, mint A berni követ, a Félvilág, a Szürke senkik és a közelgő Apró mesék,…

tovább

magazin

Böszörményi Gábor: ,,Cementes zacskót adtunk a mozijegy mellé”

A Mozinet a magyar és európai művészfilmek egyik legfőbb hazai forgalmazója, portfóliójukban többek között olyan nemzetközi sikerek is szerepelnek,…

tovább

magazin

Mundruczó Kornél: “Ilyen őrült filmet azóta sem csináltam”

Mundruczó Kornélt, a Jupiter Holdja, a Johanna és az amerikai koprodukcióban készülő Deeper rendezőjét a scifi és horrorfilmek katalóniai…

tovább

magazin

Ráduly György: ,,A film múzeuma a mozi”

Csütörtökön veszi kezdetét a Budapesti Klasszikus Film Maraton, a Filmarchívum négy napos fesztiválja. Erről a rendhagyó nemzetközi vetítés- és…

tovább

magazin

Bánki Gergely: ,,Nem lehet olyan őrültséget kitalálni, ami aztán ne történne meg”

A kultikus Krétakör színház társulatának tagja, játszott balszerencsés kéményseprőt a Fekete kefében, reverendában dekázó papot a Brazilokban és a…

tovább

magazin

Vékes Csaba: ,,A sok érfelvágás között legyen valami, amin mosolyogni lehet''

Vidéki színházakban tapasztalt abszurd élményei és a társulatok jól ismert alakjai ihlették Vékes Csabát az első nagyjátékfilmjének elkészítésére: a…

tovább

magazin

Roger Deutsch: “Azelőtt kell lelépni, hogy a közönség akarná”

Roger Deutsch szokatlan amerikai-magyar koprodukciót forgatott, amiben egy színész alakítja őt magát. Kérdeztük arról, fél-e az interjúktól, miért…

tovább

magazin

Tóth Barnabás: "Olyat akarok csinálni, amit szívesen néznek"

A legnézettebb magyar rövidfilm, az Újratervezés rendezője, emellett forgatókönyvíró, társproducer, szinkron-, színházi- és filmszínész,…

tovább

magazin

Szabó Kimmel Tamás: "Mindig lehet vízipisztollyal lőni"

Sűrű féléven van túl a Made in Hungáriával berobbanó Szabó Kimmel Tamás, aki most éppen a kritikusokat és a közönséget megosztó Pappa Piában játssza…

tovább

magazin

Ujj Mészáros Károly: „Kevés filmben mutatják reálisan a nyomozást"

„Az igazán jó krimikben nagyon izgalmas bonyodalmak és konfliktusok, na meg érdekes karakterek vannak, akikkel tud menni a néző" - mondja Ujj…

tovább

magazin

Patrovits Tamás: „Nálunk nincs egyetlen mester”

Animációs rendező, oktató, a Primanima Nemzetközi Elsőfilmes Animációs Fesztivál társalapítója és a budaörsi Illyés Akadémia animációs szakának…

tovább

magazin

Glaser Katalin: „Ha nem szereted eléggé a nézőt, akkor ennyi volt”

2013-ban a Három nagymamám volt c. alkotásával nyerte el a KAFF legjobb forgatókönyvért járó díját. Idén három alkotása is versenyben volt: a…

tovább

magazin

Kristóf György: „A külföldi életről akartam mesélni"

„Egyesek szerint ez egy megérkezés-történet, mások szerint a teljes elidegenedésé" - mondja filmjéről Kristóf György. Mozikban a Cannes-ban az Un…

tovább

magazin

Mécs Mónika: „Mindig kinyílik egy újabb ajtó”

Most épp a Testről és lélekről, Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje kapcsán került ő is reflektorfénybe, de Mécs Mónika egyébként is a…

tovább

magazin

Brazilok: „Ha teszel magadért, nő az önbecsülésed”

Szokatlan mozi a Brazilok: ketten rendezték, a tévésként ismert M. Kiss Csaba és a Konyec rendezője, Rohonyi Gábor. Beszélgettünk velük…

tovább

magazin

Török Ferenc: „Tiszta csoportterápia”

Török Ferenc drámája, a magyar történelem eddig feldolgozatlan, a „németek után és a szovjetek előtt" korábban mindenki által elhallgatott rövid…

tovább

magazin

Pacskovszky József: „Az élet egy kaland"

Mozikban a Tökéletes gyilkos, Pacskovszky József (Esti Kornél csodálatos utazása) krimije főszerepben László Zsolttal, Szabó Kimmel Tamással és…

tovább

magazin

Enyedi Ildikó: „Nagy egóval nem működött volna"

18 év csend után érzékeny és szép filmmel tért vissza a vászonra Enyedi Ildikó, akinek a berlini versenyprogramba való beválogatás végül az Arany…

tovább

magazin

Lovrity Anna Katalin: „A táj megindított”

Varázslatos dzsungelben mutat rá egy komoly témára Lovrity Anna Kata Vulkánsziget című animációs kisfilmjében, amit meghívtak a 67. Berlini…

tovább

magazin

Kostyál Márk: „Cowboyokat szeretnék látni"

Kostyál Márknak sikerült nagyot gurítania első nagyjátékfilmjével - írtuk kritikánkban a Kojotról, aminek író-rendező-operatőrével arról…

tovább

magazin

Szakonyi Noémi Veronika: „A valóság végtelen lehetőség"

Rövidekről röviden rovatunkban ezúttal a Disznóvágás című rövidfilm rendezőjét, Szakonyi Noémi Veronikát faggattuk dokumentumfilm és fikció…

tovább

magazin

Bernáth Szilárd: „Erről miért nem mesél senki?"

Bernáth Szilárd munkája, a Clermont-Ferrand nemzetközi rövidfilm-fesztivál versenyprogramjába is beválogatott Fizetős nap elnyerte a MÚOSZ…

tovább

magazin

Halász Glória: „A művészet remény és kapaszkodó"

Ritkán kerül mozikba az NMHH Médiatanácsa által támogatott dokumentumfilm, a Mi ez a cirkusz? viszont nagy vászonért kiáltott, mivel egy roppant…

tovább

magazin

Szász János: „Megtanuljuk ezt a generációt”

Szász János filmrendező, dramaturg, forgatókönyvíró, és több, mint 16 éve a Színház és Filmművészeti Egyetem oktatója. Az egyetem a fiatal…

tovább

magazin

Vranik Roland: „A valóság elkezdte magával húzni a könyvet"

Egy 15 éve Magyarországon élő, és az állampolgárságért küzdő menekültről forgatta le első realista nagyjátékfilmjét Vranik Roland. A Fekete kefe és…

tovább

magazin

Taschler Andrea: „Megtalálni azokat, akik között működik a kémia"

Mozikban az Utazás apánkkal, egy német-román-magyar-svéd történelmi road movie, amit részben Magyarországon forgattak, zeneszerzője pedig Darvas…

tovább

magazin

Anca Miruna Lăzărescu: „Egy német, egy román és egy magyar leül az asztalhoz"

Országokon, kultúrákon, és politikai rezsimeken átutazó családjáról készítette első nagyjátékfilmjét Anca Miruna Lăzărescu román filmrendező. Mint…

tovább

magazin

Tiszeker Dániel: „Tetszett a magunkraismerés"

B.O.S.S., #SWAG, üzente az összes vesztesnek a Wellhello zenekar két évvel ezelőtt, amikor elképesztő sebességgel berobbant a köztudatba. Diaz és…

tovább

magazin

Kovács István: „Feszültség nélkül nincs film"

Az SZFE felvételin elsőre túl makacs volt, végül 5 évvel később, egy kosztümös családi történettel jutott be a rendező szakra. Szereti a technikai…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Egyszer egy népszámláló ki akart kérdezni. A máját ettem meg szép nagy szemű babbal, és jó Chiantit ittam rá.

Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak

Oszd meg! Az összes idézet