Uruguay fővárosában tizedik születésnapját ünnepelte a zsánerfilmek seregszemléje december 6-13. között. A jubileumi válogatásban 40 országból érkezett mintegy 100 filmalkotást vetítettek, a díjakról szakmai zsűri döntött. Nemes Gyula magyar-cseh-német koprodukcióban készült Zero című kísérleti filmje egy méhész története, aki anarchista terrort indít a rendszer ellen, hogy megmentse a méheket. A Zero immár 5 kontinens 23 országának 30 filmfesztiválján szerepelt, és október óta itthon alternatív forgalmazásban látható országszerte.
Kritikánkban így méltattuk a filmet: "A Zeróban tehát mainstream- és avantgárd elemek egyaránt találhatóak, viszont középutasnak sem nevezhető, mivel stílusában hasonlóan radikális, mint terrorista főhősei. Nemes fontos üzenetet közvetít életformánk fenntarthatatlanságáról, de távolságtartó, apolitikus humorral ábrázolja az ökoterrorizmust annak minden motivációjával és visszásságával együtt, formailag viszont munkája nem más, mint provokatív lázadás a kortárs filmes konvenciók ellen. "
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.