2003. 05. 07. filmhu
Szieszta a Teatro Nuovó előttA filmhu négy fős csapata a SARS vírus veszély ellenére hősiesen az udinei Far East Film fesztiválra látogatott, hogy Európa egyik legnagyobb távol-keleti filmmustráját a Teatro Nuovóban élvezhesse. Miután a Hong-Kong-i, tajvani és kínai filmes-vendégeket nem engedték be Olaszországba, sem a vírus, sem a túl sok interjúzás veszélye nem fenyegette tudósítóinkat. Helyette csak filmet néztek és a mozi előtt sziesztáztak április 24-től május 2-ig.
Az 5. Far East Film startja
Ázsiai filmfieszta Udinében - beszámoló
Április 24-én este kezdődött Európa egyik legnagyobb távol-keleti filmmustrája az udinei Teatro Nuovóban. A SARS vírus miatti pszeudopánik miatt ugyan a Hong-Kong-i, tajvani és kínai vendégeket nem engedték be az országba (fő a biztonság), de a japánok, dél-koreaiak és fülöp-szigetekiek már itt vannak, valamint a filmek is, hiánytalanul.
folytatás...
Far East Film félidő
Hegek random módban - beszámoló
|
Infernal Affairs |
A fesztivál félidejére nagyjából mindenki akklimatizálódott a helyi viszonyokhoz és a filmkínálat lehetőségeihez. Heti egy ázsiai film elég szokott lenni még a legmegrögzöttebb kelet-junkieknak is, itt napi hétszer izzítanak be a vetítőgépek, hét film, reggeltől hajnalig. Napi kettőt nézni snassz lenne, három az arany közép, mi négyen felül nyomjuk. A tudathorizontok kitágulnak, a mennyiség átmos, a fáradtság a műélvezetbe épül. Far East Film 5. első félidő.
folytatás...Far East Horror
Félelem és reszketés Udinében - kritika
|
Soi Cheung: New Blood |
Kedd a horrorfilmek napja volt, egy napig tartó utazás a távol-keleti szellemek vasútján. A horrorfilmben az a jó, ami a pornóban, nevezetesen az, hogy csak kétféle van belőle. A jó horrortól fél az ember, a rossztól (vagy kevésébé jótól) csak megijed. Ennél szorosabbra a jóízlés okán nem húzzuk most a párhuzamot. Megijeszteni a nézőt nem kunszt, viszont félelemben tartani már annál nagyobb. És ez volt a puding próbája, ez esetben nem az evés, hanem a fosás.
folytatás...
A fesztivál vége
Közönségdíjkiosztó Udinében -hír
Az 5. Udinei Far East Film fesztivált az udinei Teatro Nuovóban péntek hajnalban Chang Cheh 1967-es, digitálisan felújított klasszikus szamurájfilmje a
The One–Armed Swordsman zárta. De előtte még, éjfélkor bejelentették a közönségdíjakat: egy hongkongi thriller, egy japán vígjáték és egy koreai melodráma nyerte a legtöbb szavazatot. A SARS vírus miatt a fesztivál nyolc napjában az alkotók közül csak egy-egy japán rendező bukkant fel a helyszínen, a program viszont hiánytalanul lement.
folytatás...Mark Schilling, Tokió
Felvillantás - interjú
|
fotó - Aprily Zoltán |
Mark Schilling Tokióban élő filmkritikus, filmesztéta, a japán tömegkultúra szakértője - az udinei Far East Film előválogatója. Európába ritkán jár, de ha már eljött, a jeles alkalomból feltettünk neki néhány villámkérdést.
folytatás...Sano Shiro
Mint egy bábu - interjú
|
fotó - Gőzsy Kati |
Az 1955-ös születésű Sano Shiro az Udinei távol-keleti filmfesztivál egyetlen színész meghívottja volt. A japán aktor (színházi és televíziós szerepei mellett) játszott a Godzillában, dolgozott Kitano Takeshival, Ishi Teruóval és Takashi Miikével. Miike Shangri-La című fekete komédiájában egy deklasszált bestsellerírót domborított, nem is akárhogy: a film közönségdíjas lett.
folytatás...