Az Aura és az isteni Műszak is versenyez a 32. alkalommal megrendezésre kerülő BIFF-en, vagyis a Brussels International Fantastic Film Festivalon. Bernáth Zsolt, az Aura rendezője személyesen is jelen lesz a fesztiválon.
Gégemetszés és fröcskölő vér az isteni műszakban
Bernáth Zsolt Aura című legutóbbi rendezése a dunaújvárosi Cruel World Team függetlenfilmes csapat munkája. A sci-fi négy tinédzser története: Tokió, Peti, Ádám és Eszterlerobbant autójukban egy puszta közepén ébrednek fel, sötétség veszi őket körül, minthanem kelt volna fel a Nap… Rövidesen rájönnek, hogy egy hatalmas, sötét „aura” borul rájuk,amely nem engedi át a fényt, és elzárja őket a külvilágtól.Az Aura című film producerei Kis-Szabó Márk és Váczy Károly, operatőre Szentkúti Tamás,a forgatókönyvet Kis-Szabó Márk írta.
„A rendező bevállalta, hogy olyan első filmet csinál, ami elüt a magyar filmes hagyománytól, miközben bátran utalgat számára fontos filmhagyományokra, mindenek előtt Quentin Tarantinóra: fröcsög a vér, csillog a szamurájkard, megy a viccelődés a halállal. Szerintem kevesebb több lett volna, a legfontosabb azonban, hogy az alkotó képes-e beépíteni a saját filmjébe a megidézettet, vagy az csak önmagában működik. Bodzsárnál alapvetően kerek egészet kapunk, ami nagy fegyvertény.” – ez pedig Bodzsár Márk Isteni műszakjának láttán jutott az eszünkbe.
Aura - előzetes
A Filmalap támogatásával készült Isteni műszak abszurd humorral meséli el egy fiatalmentőápoló alászállását az éjszakába, ahol beavatást nyer a halottasbizniszbe és az ahhozkötődő kegyetlen elvbe: a halál nem válogat, az ember igen.Bodzsár Márk első játékfilmje az Unio Film gyártásában készült, producere Bodzsár István,koprodukciós partnere a Sparks, a film operatőre Reich Dániel. A film főszerepeit ÖtvösAndrás, Rába Roland, Keresztes Tamás, Zsótér Sándor és Stork Natasa játsszák.
Még több magazin
magazin
A 2024-es Inkubátor Program pitchfórumát november 15-én pénteken tartják, a döntősöket bemutató cikksorozatunk végére értünk. Sok sikert kívánunk az…
továbbmagazin
Az ősz utolsó hónapja nemcsak a mozikban, hanem a streamingplatformokon is bőven tartogat néznivalót. Novemberben érkezik Luchino Visconti 1960-ban…
továbbFriss
Turai Balázs poszt-gender influenszerekről szóló filmtervét díjazták
Gothár Péter kultfilmjével folytatódik a Filmrendezők klubja
Az évszakok ritmusára kibomló házassági történet forog Kurta Niké és Orbán Levente főszereplésével
Már lehet nevezni a 2025-ös Zsigmond Vilmos filmfesztiválra
A Cirko Film a kultúra kiemelkedő formálójaként kapott elismerést
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéCatherine Tramell / Elemi ösztön