magazin
A Campfilm társadalmilag releváns témájú filmjeiről, köztük a Természetes fényről és a Visszatérés Epipóba című dokumentumfilmről ismert. A cég…
továbbhír
Kihirdették az 58. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos programját. A fődíjért, azaz a Kristály Glóbuszért 12 film van versenyben, köztük…
továbbhír
A Természetes fény Ezüst Medve-díjas rendezőjének A nyaralás című filmtervét jutalmazták az egyik legnagyobb presztízsű forgatókönyvfejlesztési…
továbbhír
Két magyar résztvevője is van az ACE Producers képzéseinek: László Sára (Campfilm) és Petrányi Viktória (Proton Cinema) több héten át dolgozhat Nagy…
továbbhír
Augusztus 22. és 26. között középiskolai tanárok számára ingyenesen elérhetővé tették Szabó Réka A létezés eufóriája című dokumentumfilmjét, melyben…
továbbhír
Május 27-én online eseményt szervez a Kreatív Európa program, ahol a 2014 és 2020 közötti időszak lezárásaként bemutatják a magyar eredményeket.…
továbbhír
Két magyar dokumentumfilm, Haragonics Sári és Dér Asia Anyáim története, valamint Oláh Judit Visszatérés Epipóba című alkotásai szerepelnek az egyik…
továbbhír
László Sára, az Ezüst Medve-díjas Természetes fény, a Visszatérés Epipóba és A létezés eufóriája producere is szerepel a Producers on the Move…
továbbmagazin
A 2007-ben megalakult Campfilm fókuszában főleg magas művészi igénnyel elkészített, társadalmi témákkal foglalkozó dokumentum- és játékfilmek…
továbbhír
A Filmszakmai Döntőbizottság 394,3 millió forint támogatást szavazott meg Nagy Viktor Oszkár (Apaföld, Két világ közt, Hivatal, Székely derbi)…
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié