magazin
A Petrányi Viktória és Mundruczó Kornél vezette Proton Cinema a 2022–2024-es időszakban filmtervek fejlesztésére fordította a Kreatív Európa…
továbbmagazin
A régió kreatív dokumentumfilmjeinek legnagyobb támogatója, a prágai Institute of Documentary Film (IDF) az EU Kreatív Európa programjának…
továbbhír
Május 27-én online eseményt szervez a Kreatív Európa program, ahol a 2014 és 2020 közötti időszak lezárásaként bemutatják a magyar eredményeket.…
továbbmagazin
Folytatódik sorozatunk az olyan hazai filmgyártókról és innovatív projektekről, amelyek sokat köszönhetnek a Kreatív Európa MEDIA alprogramjának.…
továbbmagazin
5 éve működik Magyarországon a Kreatív Európa Program Iroda, azóta számos filmtervet, produkciós céget és projektet támogattak a MEDIA alprogram…
továbbmagazin
5 éve működik Magyarországon a Kreatív Európa Program irodája, azóta több filmtervet, gyártót és filmes projektet támogattak a MEDIA alprogram…
továbbhír
Rendszeresen jelentkező filmes pályázati körképünkben hírt adunk az aktuális európai és hazai lehetőségekről, amelyek a magyar filmszakma szereplői…
továbbmagazin
Minden héten jelentkező új rovatunkban az öt éves Kreatív Európa Program, MEDIA alprogramja által támogatott filmterveket, produkciós cégeket és…
továbbhír
Rendszeresen jelentkező filmes pályázati körképünkben hírt adunk az aktuális európai és hazai lehetőségekről, amelyek a magyar filmszakma szereplői…
továbbhír
Hetente jelentkező körképünkben közeli beadási/nevezési határidejű európai pályázatokról, képzésekről, workshopokról adunk hírt, valamint fórumokat…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié