magazin

Bájos románcot vagy iskolai botrányt is választhatunk Valentin-napra

Goda Krisztina kosztümös romantikus komédiája, a magyar filmkritikusok által frissen díjazott iskolai dráma és ingyenes magyar rajzfilmek is várnak…

tovább

magazin

Megeszi a lelkünket az idei nemzetközi Oscar-mezőny

Nincs magyar film, sem női rendező az Oscar-díj idei nemzetközi filmes mezőnyében, Sandra Hüller viszont elképesztően nagyot ment 2023-ban, még az…

tovább

magazin

Az egydimenziós Priscilla Presley

Sofia Coppola legújabb filmje, a Priscilla egy jól ismert karakter, Elvis Presley kevésbé ismert házasságát mutatja be Priscilla Beaulieu-val úgy,…

tovább

magazin

Már csak anyázással élhetjük túl

A román Radu Jude legfrissebb filmje olyan élmény, mint egy erőteljes masszázs. Itt-ott fájdalmas és alaposan megdolgozza az embert, de rendkívül…

tovább

magazin

Juliette Binoche a legnagyobb gyönyört a konyhában éli át

Tran Anh Hùng rendező új filmje a francia vidékre kalauzol, Juliette Binoche és Benoît Magimel meleg fényárban úszó, pasztell falakkal körbevett…

tovább

magazin

A macska is annyira félti a kicsinyeit, hogy inkább felfalja őket

„Nyomorult, pasizós lotyó! Bárcsak bemondanák a hírekben, hogy meghaltál!” – a tunéziai rendezőnő, Kaouther Ben Hania Oscar-esélyes…

tovább

magazin

Mészáros Márta, a filmrendezőnő, akinek indulásakor azt mondták: „óvodások és lányok nem lehetnek filmrendezők”

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Ember annyit még nem küzdött egy zsák krumpliért, mint Mads Mikkelsen

A dán korona Mikkelsent küldi ki a pusztaság meghódítására. Nikolaj Arcel Oscar-nevezett történelmi drámájában a színészlegenda minden veszéllyel…

tovább

magazin

Meleg roma musicaltől női kaszkadőrökig – filmeket ajánlunk a BIDF programjából

Tizedik alkalommal rendezik meg a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált, amely segítségével ismét beutazhatjuk a világot, lokális…

tovább

magazin

Megérthetjük-e a teheráni középosztálybeli nő állatias ordítását?

2023-ban egy iráni film hozta el a Locarnói Filmfesztivál fődíját. A Tűréshatár a magányosságról és a valóság elől való menekülésről szól, miközben…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Cukorpók, ne beszélj félre. Jó az ide, hogy 'a fájdalom hosszú varázsszövetei', vagy túl dinamikus?

fiatal feleség / Nyomtávváltás

Oszd meg! Az összes idézet