magazin

Az idő mindent megszépít – Nosztalgia a magyar filmekben

Április 4-én kerül a mozikba a Kék Pelikan, aminek vonatjegy-hamisító szereplői a rendszerváltás és az ezredforduló közötti évtized határtalannak…

tovább

magazin

Reménytelenül szomorú, mégis ő méri fel mások boldogságát

Premier előtt volt látható Zurbó Dorottya és Arun Bhattarai új dokumentumfilmje, amelyben egy boldogtalan bhutáni kérdezőbiztos méri fel hivatalos…

tovább

magazin

A kigyúrt Zac Efronon a toxikus maszkulinitás sem talál fogást

A von Erich-család neve megkerülhetetlen a pankráció világában, 2009-ben a család hat tagját együtt iktatták be a sportág hírességeinek csarnokába.…

tovább

magazin

A nők helyzetét kutatja a Metropolis a magyar filmgyártásban

A Metropolis 27. évfolyamának 3. lapszáma a magyar filmgyártásban tevékenykedő nők munkásságára fókuszál. A lapszámot szerkesztő Vincze Teréz a…

tovább

magazin

A legjobb választásnak bizonyult az ózdi munkásokkal tölteni a nemzeti ünnepet

15 óra tömény rendszerváltás és a borsodi nehézipar csődbe menetele. Almási Tamás filmsorozata a magyar filmtörténet monumentális vállalkozása,…

tovább

magazin

A Prizma az a rockzenekar, amely soha nem oszlik fel

Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…

tovább

magazin

Gyanús özvegy és mindenre elszánt miniszterelnöknő csalogat a képernyő elé

A cannes-i Arany Pálmát kiérdemlő alkotás, az Életrevalók alkotóinak legújabb filmje, egy dadogó rapper, az első (és máig egyetlen) izraeli női…

tovább

magazin

Bekúszik a fűszálak között rejtőző katonák gondolataiba

1998-ban két, hamar a zsáner klasszikussá váló második világháborús film jelent meg Amerikában, majd fél-fél éves késéssel Magyarországon. De nem is…

tovább

magazin

Hajdu Szabolcs: Színész vagyok, mostanra ezt már el kell fogadnom

Frissen bemutatott, Kálmán-nap című alkotásával együtt idén legalább négyszer láthatjuk filmfőszerepben Hajdu Szabolcsot. Ebből az apropóból a…

tovább

magazin

Hajszolja a katarzist a Petőfi-film

Sikátoros üldözéssel, összeesküvéssel és akcióhős Szendrey Júliával dúsították fel március 15. történetét, hogy vonzóvá tegyék a márciusi ifjak…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Nem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.

Oliver Tate / Submarine

Oszd meg! Az összes idézet