magazin

Inkubátor 8.0 – Szabó Márton István: Zajkapitány

Szeptember 22-én rendezik meg a nyolcadik Inkubátor Program döntőjét. A Zajkapitány című vígjátékban egy 75 éves, viszont soha fel nem növő DJ…

tovább

magazin

Ámulatba ejtő bolyongás az illúziók és a népművészet világában

Augusztusban négy animációs kisfilm is felkerült a Filmióra Orosz István és Keresztes Dóra (társ)rendezésében, többek közt a Vigyázat, lépcső!, az…

tovább

magazin

Minden lépés számít az ‘56-os menekültek sakkjátszmájában

Az Akik maradtak rendezője, Tóth Barnabás ezúttal zseniális sakkozókat és '56-os menekülteket ültet fel egy gyanús alakoktól hemzsegő vonatra, ahol…

tovább

magazin

Kígyóbűvölő így még nem vágyott a halálra

Mit csinál ma egy vándorcirkusz a werckmeisteres, vigasztalan Kelet-Európában? Vermes Dorka nagyjátékfilmes bemutatkozása hátborzongató látleletet…

tovább

magazin

Friss, mint a generáció, aminek a tantermében játszódik – a Magyarázat mindenre külföldi fogadtatása

A Cineuropa Reisz Gábort dicséri, a Hollywood Reporter a román új hullámot emlegeti, de a fő téma mindenkinél a magyar aktuál- és oktatáspolitika.…

tovább

magazin

Csend, belső nyugalom és méltóság — Salamon András Medvigy Gáborról

„Az elképesztő humorod, a visszafogott bölcsességed, a kemény szarkazmusod, a méltósággal viselt, magadba fojtott fájdalmaid mind-mind megmaradnak…

tovább

magazin

Van Magyarországban valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a…

tovább

magazin

Hogy került a kakas a peronra?

Miért fordul elő sokszor a magyar filmekben, hogy nem nevesítik a vidéki helyszínt? Hogyan látja egy budapesti rendező a vidéki életet? Miért fontos…

tovább

magazin

Biológiai képtelenség a megalkuvásra – Kardos Sándor Medvigy Gáborról

„Mindenről tudom, mit gondolsz. Feltételezem, te is rólam. Ha fotográfiáról esett szó, ugyanazt az öt nevet tartottuk megkerülhetetlennek, hogy…

tovább

magazin

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Egy, az édesanyja elvesztését és a kamaszkori problémáit az íráson keresztül feldolgozó kislányról szól Lakos Nóra második nagyjátékfilmje. A…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Van már jegyed az AC/DC-re?

Benny videója

Oszd meg! Az összes idézet