magazin

A Prizma az a rockzenekar, amely soha nem oszlik fel

Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…

tovább

magazin

Gyanús özvegy és mindenre elszánt miniszterelnöknő csalogat a képernyő elé

A cannes-i Arany Pálmát kiérdemlő alkotás, az Életrevalók alkotóinak legújabb filmje, egy dadogó rapper, az első (és máig egyetlen) izraeli női…

tovább

magazin

Bekúszik a fűszálak között rejtőző katonák gondolataiba

1998-ban két, hamar a zsáner klasszikussá váló második világháborús film jelent meg Amerikában, majd fél-fél éves késéssel Magyarországon. De nem is…

tovább

magazin

Hajdu Szabolcs: Színész vagyok, mostanra ezt már el kell fogadnom

Frissen bemutatott, Kálmán-nap című alkotásával együtt idén legalább négyszer láthatjuk filmfőszerepben Hajdu Szabolcsot. Ebből az apropóból a…

tovább

magazin

Hajszolja a katarzist a Petőfi-film

Sikátoros üldözéssel, összeesküvéssel és akcióhős Szendrey Júliával dúsították fel március 15. történetét, hogy vonzóvá tegyék a márciusi ifjak…

tovább

magazin

Grosan Cristina: Azon viccelődtünk, hogy megcsináljuk a Jóbarátokat 1871-ben

Amíg a mostani magyar történelmi produkciók heroizálnak és dicsőséges múltról mesélnek, a cseh Daughter of the Nation cím minisorozat iróniával és…

tovább

magazin

Bántó Csaba: Észre sem vesszük, és már benne vagyunk a következő projektben

Ki áll Hajdu Szabolcs legutóbbi filmjei mögött? Mennyire bonyolítja az operatőr munkáját, ha a rendező egyben a főszereplő és a producer is? Bántó…

tovább

magazin

Negyvenes szűzként is lehet valaki punk

Elene Naveriani rendező Cannes-ban bemutatott, Szarajevói Filmfesztivál és a 19. Cinefest fődíját is elnyerő grúz-svájci filmje Pákozdi Ágnes…

tovább

magazin

Húsz éve láttuk meg Scarlett Johansson rózsaszín bugyiját

2004. március 11-én mutatták be nálunk Sofia Coppola kultfilmmé vált, atipikus románcát egy filozófiadiplomás lányról és egy leendő…

tovább

magazin

Ha Hajdu Szabolcs névnapi buliba hív, oda el kell menni

Röpködnek az éles szavak, folyik a pálinka és mindenki jobban tudja, mint a másik. Március 14-től a magyar mozikban is látható Hajdu Szabolcs…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Ha elúszott a hajó, csak a bolond úszik utána. Én világéletemben bolond voltam.

Nagy hal

Oszd meg! Az összes idézet