magazin
A nőiség megélése, a nők között kialakuló bensőséges kapcsolat, valamint a nők társadalomban betöltött szerepe egyre gyakrabban tárgyalt téma. A…
továbbmagazin
Egy film, három értelmezés – A boldogság ügynöke egy buddhista királyságban készült, ahol a boldogságot kérdőívekkel mérik. Zurbó Dorottya és Arun…
továbbhír
Hosszú út vezetett a helyzet elfogadásáig, addig a pontig, hogy Arató András felvállalta, ő Hide the Pain Arnold, az internetes mémkultúra egyik…
továbbhír
Hogyan készül az ember egy szinkronszerepre? Rá tud-e égi egy színészre a saját szinkronhangja? És láthatja-e filmet színész, mielőtt belép a…
továbbhír
Aki erőt akar gyűjteni ahhoz, hogy tudatosabban, a közvetlen környezetére jobban odafigyelve kezdjen élni az újévben, az feltétlen nézze meg…
továbbmagazin
A Nagylátószög legújabb adásából kiderül, miért nevezhető az orosz Truman Show-nak a sztálini diktatúra rémségeit bemutató, botrányokkal övezett…
továbbhír
„Bekerülnek egy fekete zsákkal a kezükben, és majd egy fekete zsákban távoznak. Ez egy nagyon rossz és szívfacsaró élmény.” A Nagylátószög friss…
továbbhír
Tanárokról és az ő küzdelmeikről szól a Mozinet két fontos idei bemutatója, az Elfogy a levegő és A tanári szoba is. A magyar és a német film…
továbbhír
Szegénység, ki nem mondott szavak, indulat, kitörési lehetőségek és anyagi szorongás – A borsodi rapperről szóló Larry kapcsán Veiszer Alinda a…
továbbhír
Az új generációnak köszönhetően egyre több a magyar valóságot hitelesen ábrázoló film. Ennek okairól és a valóságábrázolás kihívásairól beszélgetett…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéJanie, ma otthagytam az állásom. És megmondtam a főnökömnek, hogy bassza meg magát, és lehúztam hatvanezer dollárral. Ideadnád a spárgát?
Lester Burnham / Amerikai szépség