Címke: „zero”

Találatok száma: 19

hír

Dél-Amerikában szeretik a ZERO-t

Zero című alkotásáért Nemes Gyula nyerte a legjobb rendező díját a Montevideo Fantastico nemzetközi filmfesztiválon.

tovább

hír

Fullánkot növeszt a Zero

A Zero, Nemes Gyula anarchista akciófilmje egy különleges, Fullánk! című vetítéssorozat keretében, koncertekkel is tarkítva tér vissza a magyar…

tovább

magazin

Best of kritika 2016

A legjobban sikerült interjúink és forgatási riportjaink (na meg a legszebbnek választott idei magyar filmplakátok) után most azokat a 2016-s…

tovább

hír

Uralják a magyarok a palicsi filmfesztivált

Holnap indul a 23. Európai Film Fesztivál, a szerbiai Palicson, ahol 14 film versenyzik egymással az Arany Torony fődíjért. Till Attila Tiszta…

tovább

hír

Buharovok, Nemes Gyula és Horváth Lili a Mediawave-en

Huszonhatodik alkalmommal rendezik meg Magyarország egyik legrégibb összművészeti fesztiválját, a Mediawave-et, amelyet idén immár ötödik alkalommal…

tovább

magazin

Udo Kier: „Az élet fontosabb, mint a film”

A számos magyar filmben feltűnt német színésszel legutóbb három éve beszélgettünk a Zero forgatása idején, azóta viszont már láttuk a kész mozit is.…

tovább

magazin

Nemes Gyula: „Szatírának indult, satíra lett belőle"

Tíz éve már tudta, hogy antiglobalizációs, anarchista filmet szeretne csinálni Zero címmel. Az alkotás elkészült, bemutatkozott Karlovy Varyban,…

tovább

magazin

Zero: Meghackelni a rendszert

A Zerót megelőzi a híre, és jó okkal. Nemes Gyula rendező éppúgy lázadozik a kortárs filmes konvenciók ellen, mint anarchista terrorista hősei a…

tovább

hír

ZERO: közönségtalálkozó, díszbemutató és buli

Március 24-én kerül a mozikba Nemes Gyula második nagyjátékfilmje, a fanyar humorú, provokatív ZERO, Udo Kierrel a főszerepben. Aznap, csütörtökön a…

tovább

hír

Itt a vadiúj előzetes a Zero című filmhez

Március 24-én érkezik a magyar mozikba Nemes Gyula Karlovy Vary-ban vetített Zero című filmje, amihez most megérkezett az első trailer.

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A poszt-modern irónia sosem jutott el Észak-Koreába.

A Vörös Kápolna

Oszd meg! Az összes idézet