hír
Négy magyar film versenyez a Chennai Filmfesztiválon, elkészült László Péter kisfilmje, a Felnőttfilm, díjak a Napszúrásnak, plázában népszerűsítik…
továbbmagazin
„Hónalj, pepecselés, farba, slendrián… Egy tucat ilyen szó van, hallod, érted, de ha megnyúznak, sem tudod, mit jelent.” – mondja Dyga Zsombor új…
továbbmagazin
Szeretem a filmet, szeretem a magyar filmet, és szeretek lelkesedni. Jól jön ez most, mert emiatt biztosan kíméletesebb leszek Molnár György…
továbbmagazin
Groó Diana bemutatkozó nagyjátékfilmje, a Csoda Krakkóban után hat évvel jelentkezett újabb egész estés alkotással. A Vespa éles stílusváltást…
továbbmagazin
Amikor a film közepe felé, az egyik szereplőnek elege lesz a kialakult helyzetből, és azt mondja, ő most inkább hazamegy, addigra a nézők egy része…
továbbmagazin
Vágvölgyi B. András első nagyjátékfilmje, a Kolorádó Kid a jampi korszaktól egészen a punk éráig követi nyomon egy képzeletbeli ötvenhatos…
továbbmagazin
Almási Réka debütáló filmje, a Team Building szórakoztató kétnyelvű társadalmi szatíra egy csoport magyar munkavállalóról, akik egy balatoni…
továbbmagazin
A helyszín ugyanaz, a történet ismerős, a szereplők ugyanazzal a kátyúval szemeznek. Az ember nem tanul a saját hibáiból – Sas Tamás elkészítette…
továbbmagazin
Zsigmond Dezső munkájának alapja a kocsordi atombunkerről és építőjéről 1996-ban készített dokumentumfilm, a Nem akarják irigyelni a holtakat.…
továbbmagazin
Kardos Sándor évekkel ezelőtt különös kísérletbe kezdett, melynek eredményét 2005-ben, a 36. Magyar Filmszemlén mutatta be a közönségnek. A Résfilm…
továbbmagazin
Pigniczky Réka három évvel a Hazatérés után ismét személyes témát boncolgató dokumentumfilmmel jelentkezik a Szemlén. A Hazatérés-ben édesapja…
továbbhír
Napokon belül a mozikba kerül Orosz Dénes első filmje, a Poligamy, melynek regényváltozata is megjelent a Nyitott Könyvműhely gondozásában. A…
továbbhír
Bár a katasztrófa és a vámpírszerelem még mindig töretlen népszerűségnek örvend, Amerikában is látni, a világvége csak kellő tűzijátékkal élvezetes.
továbbhír
A fanyalgók és a borúlátók csattanós választ kaptak - íme, járunk mi moziba, ha olyat adnak, amire bemegyünk. A határ pedig a csillagos ég, erről az…
továbbhír
Rosszkedvünk őszét York napsütése, no és a 2012 tündöklő nyárrá változtatta át - avagy apokalipszis (gör.) delectat (lat.), a világvége…
továbbhír
Esős november, százezres őszi átlagok, az ország 1%-a jár moziba, közeledik a karácsony, csendzsákból hangot lop.
továbbhír
Az Inforg Stúdió a július 4. és 12. között sorra kerülő 43. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon három filmmel is részt vesz, és érdekes módon…
továbbmagazin
A Czukor Show a megvalósítás igen szokatlan útját járta be az elmúlt években: az eredetileg filmtervnek induló történet több színpadon is megfordult…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRusty / Halálkeringő