magazin
Ridley Scott a hírhedt Gucci-gyilkosságot vitte filmre, ám sajnos nem sikerült eldöntenie, sötét királydrámaként vagy morbid szatíraként működne…
továbbmagazin
„Egyetlen segítőtársam a Várnai Gyuri, azon kívül csak munkatársaim vannak” – Macskássy Gyula, a magyar rajzfilmgyártás atyjától származik ez az…
továbbmagazin
Túlságosan is kötelességtudóan követi a romantikus komédiák szabálykönyvét, de cserébe üdítő gyakorisággal vannak benne emlékezetes poénok és a…
továbbmagazin
Az elmúlt egy hónapot a pusztuló Seattle-ben, egy drámai bosszúhadjárattal töltöttük, zombikat és vérengző partizánokat öltünk, bujkáltunk és…
továbbmagazin
Amerikai újságáruslány a Champs-Élysées-n: rövid haj, kacér tekintet, bájos gödröcskék. Jean Seberg neve az európai közönség számára összeforrt…
továbbmagazin
A bukaresti egyetemen végzett, majd leendő Oscar-díjas operatőröket tanított Demián József, aki a román hatalommal való összetűzése miatt 35 éve…
továbbmagazin
Lichter Péter könyvei az elmúlt években segítettek minket eligazodni a filmtörténet útvesztőjében, most viszont egy hetvenes években játszódó…
továbbmagazin
A Dívák három lány életét követi, ahogy az érettségi előtt, a tini- és felnőttkor határán próbálnak egyensúlyozni. Kőrösi Máté éppen témát keresett…
továbbmagazin
Egyre közelebb kerülünk az egyik legjobban várt magyar film, a posztapokaliptikus egész estés sci-fi, a Műanyag égbolt bemutatójához. Bánóczki Tibor…
továbbmagazin
Róka helyett baljós lepke, Japán helyett India. Kíváncsiak voltunk, magyar szemmel mennyire élvezhető Ujj-Mészáros Károly fekete komédiájának…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié