magazin

Rémálomba keveredik az, aki fogamzásgátlót akar felíratni

Az automata ajtó nem működik, kézzel kell széthúzni – és ez csak az első baljós jel, hogy milyen nehézségek és megaláztatások várják a fiatalkorú…

tovább

magazin

Újra nagyvásznon Hollywood egyik legőszintébb pillanata

1969. május 25-én egy New York-i moziteremben több ezren érezhették, hogy valami végképp megváltozott, a múlt vállalhatatlan, a jelen küzdelmes, a…

tovább

magazin

A filmezés közösséget teremt, feloldoz és megbékít – az ELTE Szemlén jártunk

Személyes hangvétel és bevállalós kísérletezés jellemezte az ELTE Szemle Best Of vetítését. Május 1-3 között több, mint hatvan ELTE-s rövidfilm volt…

tovább

magazin

Herendi Gábor: Ez az első olyan filmem, ahol felkért rendezőként funkcionálok

A Valami Amerika-trilógia és a Kincsem rendezője eddigi népszerű nagyjátékfilmjeihez képest jóval kisebb költségvetésbél készíti következő…

tovább

magazin

Populizmus és vallási fanatizmus a majommessiás öröksége

Közel hét éve, hogy lezárult az előzménytrilógia, azaz a majomcivilizáció első fővezérének, Cézárnak az eredettörténete, A majmok bolygója világában…

tovább

magazin

Az elfelejtett magyar polihisztor, aki világsztárokat fedezett fel

Igazi úttörő filmes, aki Magyarországon elsőként a mozgóképet nem könnyed szórakozásnak, hanem művészetnek tekintette, és a drámairodalom, illetve a…

tovább

magazin

A legújabb Ripley már nem leli örömét a szélhámosságban, mégis csinálja

A tehetséges Mr. Ripley legújabb feldolgozása ismét itáliai utazásra csábít, ám a gyilkos szenvedélyt örömtelen rutin, a vibráló mediterrán…

tovább

magazin

Szabó Csilla: Önállóságra szeretnénk sarkallni a producereket

Az önálló Forgatókönyv-fejlesztési igazgatóság beolvasztását követően a Nemzeti Filmintézet új forgatókönyv-fejlesztési pályázatot írt ki, amely…

tovább

magazin

A modern férfi nyugodtan sírhat Taylor Swiftre

Bántóan sokszor tudnak bárgyúak és sematikusak lenni az éppen aktuális látványfilmek, de mindig jön egy-egy meglepően jól sikerült darab, ami aztán…

tovább

magazin

A japánban nincs szó a szeretetre

Magányos holland vitorlás sodródik a Csendes-óceánon Kr. u. 1600 körül. A legénység életben maradt tagjai éheznek és skorbuttól szenvednek. Mikor…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Nem vagyok egy Bertrand Russell, de mit vártál? Taxis vagyok.

A taxisofőr

Oszd meg! Az összes idézet