magazin
Eszelős zseni vagy zseniális őrült? Dusan Makavejev valószínűleg maga a határvonal, ami a zsenit az őrülttől elválasztja. Kelet-európai kozmopolita,…
továbbmagazin
Pergő nyelvű, dinamikus, kedélyes mackó bácsi. A hátával derékszöget(!) bezáró nyaka, mint egy szobor, utolsó műalkotásának is tekinthető. És ez nem…
továbbmagazin
A 35. Magyar Filmszemlén a vágásért különdíjjal és a Diákzsűri által a legjobb elsőfilm díjával jutalmazott Mix főhőse egy magyar gyökereit kereső,…
továbbmagazin
A CEU Center for Arts and Culture meghívására március 11-én 5 órakor a Közép-Európai Egyetem 200 fős auditóriumában a Budapesten tartózkodó Jiri…
továbbmagazin
A filmtörvény kitér arra a hosszú ideig vitás kérdésre is, hogy kié legyen a rendszerváltás után a korábban az állam által finanszírozott filmek…
továbbmagazin
Hosszú idő után először ismét egészestét rajzfilm készül Magyarországon. A szélesvásznú animáció, amelyből némi ízelítőt már kaphattak annak idején…
továbbmagazin
Igazi groteszk hangulatban zajlott Jiří Menzel legújabb könyvének bemutatója az A38-on. A Igazi groteszk hangulatban zajlott Jiří Menzel legújabb…
továbbmagazin
Bakelit lemez, kazettás magnó, filmmel tömött fényképezőgép, celluloid kamera. Igen, eljött a kaszás a celluloidért is, miért pont ez maradna ki. És…
továbbmagazin
Már szösszenetem címében is jelezném: olyan korszakban élünk, amikor rendhagyó jelenségek, tények, fogalmak szövevényében kellene eligazodnunk. E…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéIsabelle / Álmodozók