magazin
Olivier Assayas még a karanténhoz is meghozza a kedvünket, idősnek lenni Németországban és Iránban is ugyanúgy kiszolgáltatott és fájdalmas érzés, a…
továbbmagazin
Milyen nehézségekkel kell megküzdeni egy valós történelmi személy rekonstruálásakor? Miért veszélyes szembe menni a korábbi filmek által kialakult…
továbbmagazin
Az alvajáró kelmefestő és egy traumatizált nő Népszínház utcai románca tavaly a Friss Húson debütált, idén Triesztben ejtette rabul a közönség…
továbbmagazin
Megnéztük Alonso Ruizpalacios nagyszabású vízióját egy éttermi konyha veszedelmes világáról és a Magdaléna-mosodák szörnyű titkairól szóló Ilyen…
továbbmagazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó Léa Seydoux főszereplésével készített filmje, a Nyomozó rendezőjének egy benzinkúton játszódó története, űrhajós kalandok, Japán a 17.…
továbbmagazin
Lily Gladstone-ra a filmrajongók már az Egyes nőkben felfigyelhettek, szélesebb körben a Megfojtott virágokkal vált láthatóvá, majd az…
továbbmagazin
Gyermeki, rögeszmés, álomszerű, bizarr, analitikus, halálos, sorsszerű, naiv vagy szivárvány, de mindegyik szerelem. Valentin-nap alkalmából…
továbbmagazin
A Velencei Filmfesztivál Biennale College nevű programjának keretében készült el Vermes Dorka bemutatkozó nagyjátékfilmje, az Árni, amit február…
továbbmagazin
A boldogság ügynöke mindössze a harmadik magyar egész estés alkotás volt, amely bekerült a Sundance Filmfesztivál versenyprogramjába. Az amerikai…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié