magazin
Egy főváros, ami mindentől elzárja magát, sivatagos magyar vidék, ahol már kihaltak az állatok és a növények. A Műanyag égbolt nem fest vidám képet…
továbbhír
Tegnap délután bejelentették a 73. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos programját, a fesztivált Rebecca Miller romantikus vígjátéka nyitja…
továbbmagazin
Az osztrák schlager-énekes évtizedek óta a fagyos olasz tengerparton szórakoztatja a nyugdíjas rajongóit. Ulrich Seidl lenyűgöző portrét készített…
továbbhír
Élőben, de felére csökkentett férőhellyel rendezik meg februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztivált. A Berlinale idén François Ozon legújabb,…
továbbhír
A zongoratanárnő és az Áldozat? főszereplője, Isabelle Huppert tiszteletbeli Arany Medvét vehet át a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon. A…
továbbhír
Nem láttuk jönni: a Hatodik érzék, a Jelek és az Idő író-rendezője, a meglepő befejezéseiről hírhedt M. Night Shyamalan lesz a 72. Berlini…
továbbhír
A 71. Berlinale nemzetközi zsűrijében idén az elmúlt évek Arany Medvét nyert alkotói foglalnak helyet, így köztük van Enyedi Ildikó is, aki 2017-ben…
továbbhír
A koronavírus-világjárvány miatt átszervezik és február helyett nyáron tartják meg a Berlinalét, a világ legnagyobb filmes közönségfesztiválját.
továbbmagazin
Egy amerikai rendezőnő a MeToo-botrányok kevésbé ismert alakjáról, egy háttérbe húzódó asszisztensről készített izgalmas thrillert, a román újhullám…
továbbmagazin
Egy idegösszeomlás szélén álló ejtőernyős lánnyal és egy vadnyugati tehén körüli felfordulással indítottunk a 70. berlini filmfesztiválon. Az eső…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine