magazin
Czabán György, Petrányi Viktória és Kardos Sándor zsűrielnök az értékelésen megjelent alkotóknak nyilvánított véleményt a munkáikról: a korrektül…
továbbmagazin
Az elsőfilmesek többsége jött, látott, és legyőzte a szemle „nagy öregjeit”. Míg a nagyjátékfilmek közül több is heves vitákat kavart, a kisfilmek…
továbbmagazin
A 39. Magyar Filmszemle egyik újdonsága, hogy az ünnepélyes díjkiosztó előtt nem kerülnek nyilvánosságra a díjazottak, így a kiosztásuk sorrendjében…
továbbmagazin
Egy kisfiúra, aki egyedül kószál az erdőben, ezer veszély leselkedik: a „szörny” ott lapulhat bármelyik bokorban, bármelyik fa mögött. Az igazi…
továbbmagazin
Általános vélemény a szemlét látogatók között, hogy a kísérleti és kisjátékfilmes blokkok rejtik magukban a filmhét legérdekesebb pillanatait. Egy…
továbbmagazin
Az MTFK célja - a szakmával egyetértésben -, hogy a több helyre lehessen pályázni a filmtervekkel. A 2006-os mizériát követően három évre kaptak…
továbbmagazin
Konfrontatív, igazi értékelést tartott a (talán az eddigi évek tapasztalataiból is következően) kis számú alkotóval megtűzdelt közönségnek a…
továbbmagazin
A kitűnő dokumentumfilmes, Almási Tamás csaknem harminc évvel legutóbbi nagyjátékfilmje, a Ballagás után jelentkezik egy újabbal.
továbbFriss
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéIsmételten felhívjuk minden kedves utasunk figyelmét ara, hogy az állomás területén tartózkodó padokat frissen festettük, ezért óvakodjanak azok rendeltetésszerű használatától.