magazin
Újult erővel törnek előre a digitális megoldások a képalkotásban, a celluloidszalag azonban tartja magát - állapíthatjuk meg a Magyar Operatőrök…
továbbmagazin
Közelképben Pier Paolo Pasolini és Bernardo Bertolucci, itt a világ első koncertfilmje még Woodstock előttről, Lars von Trier ezúttal nemcsak…
továbbmagazin
A Discovery Networks Europe (DNE) -a Discovery Communications, a világ vezető real-time szórakoztató vállalatának ágazata- bejelentette, hogy a…
továbbmagazin
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen jövőre induló rendezőosztály vezető tanára Grunwalsky Ferenc lesz, tanársegédje pedig a Simó-osztályban…
továbbmagazin
Idén mintegy 650-en adták be a jelentkezésüket a jövő tanévi, 2005 szeptemberében induló Grunwalsky-Kende rendező-operatőr osztály 16 helyére. A…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRifat Maroun / Érzékeny pont