magazin

Kreatív Európa történetek: Az értékközvetítés közös cél

Számos zenei, képzőművészeti és természettudományi dokumentumfilm mellett a Pannonia Entertainment által jutnak el a magyar közönséghez a Covent…

tovább

magazin

Ki akarják hozni Arany Jánost az elefántcsonttoronyból

Október 3-án került a mozikba a Bolond Istók. A kosztümös, romantikus magyar film a 19 éves Arany János vándorszínész éveit mutatja be, aki később…

tovább

magazin

Válás, költözés, tudathasadás

Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…

tovább

magazin

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Fiatal tanárnőként szembesül a magyar oktatási rendszer elkeserítő realitásaival Szimler Bálint Fekete pont című filmjében, alakításáért elnyerte a…

tovább

magazin

Elcserélt fülek és ritmikus gimnasztika a MOME Anim diplomapremierjén

Október 4-5. között rendezi meg a MOME Anim és a Friss Hús a Friss Kakas Animációs Filmnapokat. Számos vetítéssel, válogatással és Oscar-díjas…

tovább

magazin

A természet nem csak a gonosz lelkeken áll bosszút

Az Oscar-díjas japán sztárrendező, Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem) új filmje egyszerre égető társadalmi ügyeket boncolgató, dühös öko-thriller…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Arany pálmás filmekkel a társadalmi közbeszédért

Az évi 15-20 filmet bemutató Mozinet célja, hogy olyan filmeket hozzon el a magyar mozikba, amelyek magas esztétikai értéket képviselnek, és…

tovább

magazin

Megérkezett Grosan Cristina új sorozata

A Legjobb dolgokon bőgni kell rendezője sorozatban mesél a csehek 19. századi botrányhősnőjéről, George Clooney és Brad Pitt újra összefog egy…

tovább

magazin

Elek Judit, a filmrendezőnő, akit dramaturgdiplomával akartak lekenyerezni

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Piti tolvaj, gyilkológép vagy kivénhedt szoknyapecér: mindenkit elbűvölt az olasz ikon – Mastroianni 100

Idén 100 éve született az európai filmművészet egyik legsokoldalúbb ikonja, Marcello Mastroianni. Fél évszázadon átívelő karrierje során a…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Azt hiszem, az ember húsz és harminc éves kora között a legértelmesebb.

Álmodozások kora

Oszd meg! Az összes idézet