magazin

Az ember, aki egy krétával mindent el tud mesélni

Animáció, dokfilm, reklám, videóklip vagy könyvajánló. Krétarajzok, fotók, szobrok, intarziaképek, vagy egy Orbán-portré szalonnakockákból.…

tovább

magazin

Tálas Zsófia: Gary Oldman tökéletes, mint egy robot, csak nem látod benne a mechanikát

A VAN és a Rossz versek vágója 2015-ben költözött ki Angliába, most ott tart, hogy televíziós BAFTA-díjra jelölték és az elmúlt évek egyik legjobb…

tovább

magazin

A szemeid előtt hullik darabokra a pornós álompár élete, mégsem tudsz félrenézni

Hörcher Gábor új dokumentumfilmjében egy Magyarországra települt online pornós sztárpár viharos kapcsolatát mutatja be a webkamerán keresztül…

tovább

magazin

Luca Guadagnino legjobb filmje nem az, amire elsőre gondolnál

Vannak filmek, amik azonnal hatnak, de nem maradnak sokáig velünk. És vannak azok, amiktől már a moziban gyorsabban vesszük a levegőt, és hatásuktól…

tovább

magazin

A boldogságfelmérő magányossága

Kevés szubjektívebb dolog van, mint a boldogság, Bhutánban mégis számokban mérik. Arun Bhattarai és Zurbó Dorottya Sundance-en debütált…

tovább

magazin

Josh O’Connor: Az összes kedvenc rendezőmnek írtam már levelet

A Korona sztárja a 2023-as Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon Alice Rohrwacher A kiméra című filmjével szerepelt, melyet már a hazai mozikban is…

tovább

magazin

Tűzföld történelmét vérrel írták és hazugsággal díszítették

Felipe Gálvez rendezői bemutatkozása a kolonializmust kritizáló történelmi film, politikai parabola és pattanásig feszült szerzői western-thriller…

tovább

magazin

Hadgyakorlatnak is beillett az új magyar katonai sorozat forgatása

Helikopter, katonák és lövöldözés — az iraki háborút idézte meg a S.E.R.E.G. című magyar sorozat forgatása, amelyet a honvédség újdörögdi…

tovább

magazin

Alice Rohrwacher: Bátorság kell hozzá, hogy nevetséges merj lenni

Szentek és hippik, sírrablók és tündérek népesítik be Alice Rohrwacher legújabb filmjének tünékeny világát. A rendező birodalmában fikció és…

tovább

magazin

A szexnek nem kellene ilyennek lennie

Csajok. Felesek. Bulika. Csillog. Gyönyörűm. Vodka. Csobbanás. Hot. Szűz. Nem szűz. Molly Manning Walker rendezői debütálása megtévesztően szexi…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Túl sokat beszélnek ahhoz, hogy boldogok legyenek.

Párbeszéd

Oszd meg! Az összes idézet