magazin

A nők helyzetét kutatja a Metropolis a magyar filmgyártásban

A Metropolis 27. évfolyamának 3. lapszáma a magyar filmgyártásban tevékenykedő nők munkásságára fókuszál. A lapszámot szerkesztő Vincze Teréz a…

tovább

magazin

A legjobb választásnak bizonyult az ózdi munkásokkal tölteni a nemzeti ünnepet

15 óra tömény rendszerváltás és a borsodi nehézipar csődbe menetele. Almási Tamás filmsorozata a magyar filmtörténet monumentális vállalkozása,…

tovább

magazin

A Prizma az a rockzenekar, amely soha nem oszlik fel

Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…

tovább

magazin

Gyanús özvegy és mindenre elszánt miniszterelnöknő csalogat a képernyő elé

A cannes-i Arany Pálmát kiérdemlő alkotás, az Életrevalók alkotóinak legújabb filmje, egy dadogó rapper, az első (és máig egyetlen) izraeli női…

tovább

magazin

Bekúszik a fűszálak között rejtőző katonák gondolataiba

1998-ban két, hamar a zsáner klasszikussá váló második világháborús film jelent meg Amerikában, majd fél-fél éves késéssel Magyarországon. De nem is…

tovább

magazin

Hajdu Szabolcs: Színész vagyok, mostanra ezt már el kell fogadnom

Frissen bemutatott, Kálmán-nap című alkotásával együtt idén legalább négyszer láthatjuk filmfőszerepben Hajdu Szabolcsot. Ebből az apropóból a…

tovább

magazin

Hajszolja a katarzist a Petőfi-film

Sikátoros üldözéssel, összeesküvéssel és akcióhős Szendrey Júliával dúsították fel március 15. történetét, hogy vonzóvá tegyék a márciusi ifjak…

tovább

magazin

Grosan Cristina: Azon viccelődtünk, hogy megcsináljuk a Jóbarátokat 1871-ben

Amíg a mostani magyar történelmi produkciók heroizálnak és dicsőséges múltról mesélnek, a cseh Daughter of the Nation cím minisorozat iróniával és…

tovább

magazin

Bántó Csaba: Észre sem vesszük, és már benne vagyunk a következő projektben

Ki áll Hajdu Szabolcs legutóbbi filmjei mögött? Mennyire bonyolítja az operatőr munkáját, ha a rendező egyben a főszereplő és a producer is? Bántó…

tovább

magazin

Negyvenes szűzként is lehet valaki punk

Elene Naveriani rendező Cannes-ban bemutatott, Szarajevói Filmfesztivál és a 19. Cinefest fődíját is elnyerő grúz-svájci filmje Pákozdi Ágnes…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Szólíts inkább Rusty-nak, a vén hülyét azt nem szeretem, az olyan megalázó.

Rusty / Halálkeringő

Oszd meg! Az összes idézet