magazin
A Metropolis 27. évfolyamának 3. lapszáma a magyar filmgyártásban tevékenykedő nők munkásságára fókuszál. A lapszámot szerkesztő Vincze Teréz a…
továbbmagazin
15 óra tömény rendszerváltás és a borsodi nehézipar csődbe menetele. Almási Tamás filmsorozata a magyar filmtörténet monumentális vállalkozása,…
továbbmagazin
Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…
továbbmagazin
A cannes-i Arany Pálmát kiérdemlő alkotás, az Életrevalók alkotóinak legújabb filmje, egy dadogó rapper, az első (és máig egyetlen) izraeli női…
továbbmagazin
1998-ban két, hamar a zsáner klasszikussá váló második világháborús film jelent meg Amerikában, majd fél-fél éves késéssel Magyarországon. De nem is…
továbbmagazin
Frissen bemutatott, Kálmán-nap című alkotásával együtt idén legalább négyszer láthatjuk filmfőszerepben Hajdu Szabolcsot. Ebből az apropóból a…
továbbmagazin
Sikátoros üldözéssel, összeesküvéssel és akcióhős Szendrey Júliával dúsították fel március 15. történetét, hogy vonzóvá tegyék a márciusi ifjak…
továbbmagazin
Amíg a mostani magyar történelmi produkciók heroizálnak és dicsőséges múltról mesélnek, a cseh Daughter of the Nation cím minisorozat iróniával és…
továbbmagazin
Ki áll Hajdu Szabolcs legutóbbi filmjei mögött? Mennyire bonyolítja az operatőr munkáját, ha a rendező egyben a főszereplő és a producer is? Bántó…
továbbmagazin
Elene Naveriani rendező Cannes-ban bemutatott, Szarajevói Filmfesztivál és a 19. Cinefest fődíját is elnyerő grúz-svájci filmje Pákozdi Ágnes…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRusty / Halálkeringő