magazin
A szlovákiai Rimaszombaton született, kétéves kora óta filmezéssel szeretne foglalkozni. Készített rövid játék- és dokumentumfilmet is, melyekben…
továbbmagazin
Idén év elején vette át az NFI Filmlabor igazgatói pozícióját, előtte több mint két évtizeden át dolgozott neves európai filmlaborokban, és ő…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A Petrányi Viktória és Mundruczó Kornél vezette Proton Cinema a 2022–2024-es időszakban filmtervek fejlesztésére fordította a Kreatív Európa…
továbbmagazin
Tea- és filmrajongók találkoztak a Művész moziban augusztus 8-án. Abderrahmane Sissako új filmjének, A tea illata című országokon átívelő…
továbbmagazin
Az idei Friss Hús legjobbnak választott animációs kisfilmjében a purgatóriumba való látogatás az egyetlen lehetőség egy terhelt apa-fiú viszony…
továbbmagazin
A vakmerőség, megingathatatlan egyensúlyérzék és a kitartás is összeköti a fiatal influencer párt, akik abból csináltak karriert, hogy felszerelés…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
Épphogy nagykorú lett, amikor tengerre szállt és három évig szelte a világ nagy vizeit, több évet élt Kubában, elmélyedt a szemantikában is, de már…
továbbmagazin
A Campfilm társadalmilag releváns témájú filmjeiről, köztük a Természetes fényről és a Visszatérés Epipóba című dokumentumfilmről ismert. A cég…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié