Címke: „kritika”

Találatok száma: 870

magazin

Radikális semmitmondás

A Demi Moore és Margaret Qualley nevével fémjelzett testhorror alaposan felforgatta a filmes nyilvánosságot. Cannes-i premierje óta (ahol a legjobb…

tovább

magazin

Nincs abszurdabb egy apa elvesztésénél

Az apa három lánya első pillantásra szentimentális történet az apjuk halálos ágyánál virrasztó testvérekről. Azazel Jacobs filmje valójában minden,…

tovább

magazin

Válás, költözés, tudathasadás

Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…

tovább

magazin

A természet nem csak a gonosz lelkeken áll bosszút

Az Oscar-díjas japán sztárrendező, Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem) új filmje egyszerre égető társadalmi ügyeket boncolgató, dühös öko-thriller…

tovább

magazin

Amikor minden egész eltörik

Közepes méretű polgári lakás, ahol három pár kerül össze egy éjszakára, amikor a férfiak legjobb barátjának temetése után, tor híján felmennek…

tovább

magazin

A földalatti börtönben a tánc az egyetlen, ami felszabadíthat

Cannes-ban bemutatott első nagyjátékfilmje, az OUT után Kristóf György felvidéki filmrendező izgalmas kísérletbe fogott, és másodjára egy szótlan…

tovább

magazin

Leesik a vászonról Joker és Harley Quinn szenvedélyes keringője

A 2019-ben Arany Oroszlánnal díjazott Joker nem tudta megúszni folytatás nélkül. Joaquin Phoenix szomorú bohóca visszatért Velencébe, és hozzá Lady…

tovább

magazin

Hiába van hol lakni, ha nem bírjuk elviselni egymást

Tarr Béla harmadik mozifilmje, egyben szocio-trilógiájának záródarabja felújított változatban került újra a mozikba a nyár utolsó hónapjában. Ebből…

tovább

magazin

Halvány életjeleket mutat az Alien

Miután Ridley Scott ambiciózus kísérletei (Prometheus, Alien: Covenant) az általa elindított franchise újraélesztésére nem részesültek kirobbanó…

tovább

magazin

A világ legmagasabb épületeire másznak fel, de csak a szerelem szédíti meg őket

A vakmerőség, megingathatatlan egyensúlyérzék és a kitartás is összeköti a fiatal influencer párt, akik abból csináltak karriert, hogy felszerelés…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A háború alatt láttam, hogy dolgozik Isten.

Emerenc / Az ajtó

Oszd meg! Az összes idézet