magazin
A Demi Moore és Margaret Qualley nevével fémjelzett testhorror alaposan felforgatta a filmes nyilvánosságot. Cannes-i premierje óta (ahol a legjobb…
továbbmagazin
Az apa három lánya első pillantásra szentimentális történet az apjuk halálos ágyánál virrasztó testvérekről. Azazel Jacobs filmje valójában minden,…
továbbmagazin
Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…
továbbmagazin
Az Oscar-díjas japán sztárrendező, Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem) új filmje egyszerre égető társadalmi ügyeket boncolgató, dühös öko-thriller…
továbbmagazin
Közepes méretű polgári lakás, ahol három pár kerül össze egy éjszakára, amikor a férfiak legjobb barátjának temetése után, tor híján felmennek…
továbbmagazin
Cannes-ban bemutatott első nagyjátékfilmje, az OUT után Kristóf György felvidéki filmrendező izgalmas kísérletbe fogott, és másodjára egy szótlan…
továbbmagazin
A 2019-ben Arany Oroszlánnal díjazott Joker nem tudta megúszni folytatás nélkül. Joaquin Phoenix szomorú bohóca visszatért Velencébe, és hozzá Lady…
továbbmagazin
Tarr Béla harmadik mozifilmje, egyben szocio-trilógiájának záródarabja felújított változatban került újra a mozikba a nyár utolsó hónapjában. Ebből…
továbbmagazin
Miután Ridley Scott ambiciózus kísérletei (Prometheus, Alien: Covenant) az általa elindított franchise újraélesztésére nem részesültek kirobbanó…
továbbmagazin
A vakmerőség, megingathatatlan egyensúlyérzék és a kitartás is összeköti a fiatal influencer párt, akik abból csináltak karriert, hogy felszerelés…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié