magazin

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Klasszikus regény, aktuális témák

A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan…

tovább

magazin

Szorongó kamaszok, problémás séf és egy szókimondó bácsi a nappalinkban

Július utolsó két hetében a hőség alig enyhül, a vízpartról napvédett helyekre visszavonulva azonban bőven lesz mit nézni a streaming szolgáltatók…

tovább

magazin

Szabó János kiirtja névrokonait, Nusi néni a tudatával focimeccset manipulál

Szalay Kristóf a kétezres évek elejétől kezdve, jóval a tartalomgyártás demokratizálódását megelőzve rendez önfeledt, bájos és szerethető…

tovább

magazin

Kristen Stewart rég nem vámpír, most mégis újra a vérben tocsog

A Kivérző szerelemben minden megvan, ami a 80-as évek iránti töretlen nosztalgiát kielégítheti: véres, izmos, szexi, és a parókás Ed Harris óriási…

tovább

magazin

Tesóm nélkül soha! - Testvértörténetek a magyar filmben

Vannak ikrek, akik a fénnyel együtt születnek, mások a magyar főváros magasságaiban és mélységeiben találnak újra egymásra. És vannak kallódó…

tovább

magazin

Chilton Flóra: Társadalmi ügyekkel jobban szeretek foglalkozni, mint a saját dolgaimmal

Operatőrként végzett, mégis rendezőként dolgozik, játék-, dokumentum- és animációs filmet is készített már, de alkotásaiban közös pont, hogy mindig…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Szörnyek, sünök és egy elcsalt vizsga

A Látókép a Kreatív Európa támogatásával egyengeti útját a magyar filmművészet dinamikus világában, és változatos projektek révén világítanak rá a…

tovább

magazin

Harmincéves az álmodozók hongkongi bibliája

Idén nyáron lépi át a 30-at Tarantino egyik kedvenc filmje, az ananászkonzervek filmtörténeti magasságokba emelője, Faye Wong filmes karrierjének…

tovább

magazin

Baska Barbara: Tudtam, hogy én is szekéren fogok átjönni a zöldhatáron

Baska József képzőművész lánya, Barbara dokumentumfilmet készített, amely édesapja gyermekkorának történetét eleveníti fel: a rozsnyói Baska család…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Tudományosan bizonyított tény, hogy mindenkinek a saját neve a kedvenc szava.

Plasztik szerelem

Oszd meg! Az összes idézet