magazin
Lengyelország harmadik legnagyobb városa idén 24. alkalommal szervezett figyelemre méltó, nagyszabású filmfesztivált. A New Horizons-on idén láttuk…
továbbmagazin
Egy rendező, egy film, egy férj és egy szerető a kaleidoszkópban. A folyton átalakuló szerelmi sokszögben a vágy, az intimitás és kapcsolati…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan…
továbbmagazin
Július utolsó két hetében a hőség alig enyhül, a vízpartról napvédett helyekre visszavonulva azonban bőven lesz mit nézni a streaming szolgáltatók…
továbbmagazin
Szalay Kristóf a kétezres évek elejétől kezdve, jóval a tartalomgyártás demokratizálódását megelőzve rendez önfeledt, bájos és szerethető…
továbbmagazin
A Kivérző szerelemben minden megvan, ami a 80-as évek iránti töretlen nosztalgiát kielégítheti: véres, izmos, szexi, és a parókás Ed Harris óriási…
továbbmagazin
Vannak ikrek, akik a fénnyel együtt születnek, mások a magyar főváros magasságaiban és mélységeiben találnak újra egymásra. És vannak kallódó…
továbbmagazin
Operatőrként végzett, mégis rendezőként dolgozik, játék-, dokumentum- és animációs filmet is készített már, de alkotásaiban közös pont, hogy mindig…
továbbmagazin
A Látókép a Kreatív Európa támogatásával egyengeti útját a magyar filmművészet dinamikus világában, és változatos projektek révén világítanak rá a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéBjorn / Egyszer fent, egyszer lent